#Masa Hadapan Dan Kerjaya
POSTED ON Sunday, October 28, 2012 AT 1:41 PM \\


Aku? Kerja? Hahaha. Keinginan aku nak berniaga. macam macam yang aku nak niagakan. Punca rezeki 9/10 datangnya daripada berniaga. Makan gaji atau berkerja dibawah arahan orang 1/9 rezeki. Tapi Allah dah tentukan rezeki masing masing. Adakah aku akan berkerja di dalam bidang pengajian aku sekarang ni? Ada mungkin aku bekerja sebagai pustakawan. Jauh dari hasrat dan bayangan aku. kalau ye pun dalam bidang pengajian aku, mesti berkaitan dengan sistem atau kerja yang berkait dengan IT. tak nak aku hadap record or manage Library. tidak sedikit pun aku rasa ingin memilih kerjaya itu. bukan memilih. tapi aku tak minat. aku lagi suka kerja yang relax. Photographer ke? Business Franchise ke? kann. hahaha. itu apa yang aku fikirkan selepas membaca tweet dia berkenaan kerjaya. Mak dia minta aku apply menjadi Polis. katanya amik pangkat sarjan. Aku? Polis? Hahahha. bukan aku tak suka polis. tapi komitmen seorang penjawat awam. tahu tahu lah kan. aku bukan jenis orang yg suka kerja bawah orang. rasa rugi masa. daripada makan gaji. baik aku meniaga. macam parent dia. meniaga. tak tahu lah sejak bila mereka meniaga. aku rasa lama dah, Alhamdulillah boleh je menyara 5 orang anak. #Respect. Suka aku ingatkan meniaga adalah cita cita aku. aku nak senang bukan kaya. hidup sederhana dan bahagia. duit banyak hutang banyak buat apa? aku tak nak serabut segala. aku akan usaha sehabis baik utk memulakan perniagaan aku. apa yang aku akan niagakan? nanti kan di post pada tahun 2015. hahahaha :P 

"@azritorres mak suruh awak apply jadi Polis. Jadi sarjan ke. Hahahahaha."
- dipetik daripada Twitter